INTRASTAT - praktické provádění od 1. července 2005
Finanční právo (konzultační seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
19.09.2005 9.00 - cca 14.00 — 5208 |
Kongresové centrum Praha Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
JUDr. Otakar Krátký
spoluautor vyhlášek a příruček pro provádění Intrastatu
Odborný program
Konzultační seminář je určen všem, kteří obchodují s ostatními členskými státy Evropské unie a mají povinnost vykazovat údaje do Intrastatu, nebo jim může tato povinnost následně vzniknout, a také těm, kteří je zastupují při zpracování výkazů pro Intrastat a jejich předávání celním orgánům. S účinností od 1. 7. 2005 byla vydána nová vyhláška č. 201/2005 Sb., o statistice vyváženého a dováženého zboží a způsobu sdělování údajů o obchodu mezi Českou republikou a ostatními členskými státy Evropského společenství, která změnila pravidla pro vykazování údajů do Intrastatu. Od pololetí letošního roku tak došlo k podstatným změnám v uvádění údajů do výkazů pro Intrastat, změnila se pravidla pro jejich předávání i pro provádění následných oprav v nich uvedených nepřesných nebo chybných údajů. Protože k novým pravidlům pro provádění Intrastatu je neustále vznášena řada dotazů, bude v průběhu semináře podán výklad k těm pravidlům v provádění Intrastatu, ke kterým směřuje nejvíce otázek a současně bude účastníkům odpovězeno na jejich konkrétní dotazy k dané problematice.
Seminář bude zaměřen zejména na:
- vysvětlení obsahu jednotlivých údajů uváděných do výkazu pro Intrastat, jako je například fakturovaná hodnota odeslaného nebo přijatého zboží, povaha transakce, dodací podmínky,
- vykazování údajů o odeslaném nebo přijatém zboží v rámci reklamací vyplývajících z vadného plnění kupních smluv (například při chybných dodávkách zboží),
- popis zboží, které je vyňaté z povinnosti uvádět o něm informace do výkazů pro Intrastat,
- provádění následných oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro Intrastat,
- dotazy účastníků a odpovědi na ně. Přednáší a na dotazy