Doručování písemností ve veřejné i soukromé sféře
Správní a trestní právo (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
16.12.2022 9.00 - cca 14.00 — 22104 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
Mgr. František Korbel, Ph.D.
Advokát, partner advokátní kanceláře HAVEL & PARTNERS a člen představenstva ČAK. V letech 2007 – 2013 náměstek pro legislativu a informatiku několika ministrů spravedlnosti, pod nimiž řídil mimo jiné práce na přijímání nového občanského zákoníku. Od roku 2006 je členem Legislativní rady vlády. Působí jako vysokoškolský učitel na katedře správního práva Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a na katedře urbanismu Fakulty umění a architektury Technické univerzity v Liberci. Vedle legislativy, práva na informace a témat eGovernmentu se ve své praxi věnuje stavebnímu právu. Byl vedoucím autorského kolektivu expertů, kteří připravili původní návrh nového stavebního zákona, s nímž získal v hlasování veřejnosti titul Zákon roku 2021. Jako jeden z mála právníků obdržel v roce 2016 Českou cenu za architekturu za sepis Pražských stavebních předpisů.
Certifikace/Akreditace
Průběžné vzdělávání MV ČR
Seminář je akreditován Ministerstvem vnitra ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. jako průběžné vzdělávání.
Číslo/název akreditace: AK/PV-476/2010 - Doručování písemností
Odborný program
Seminář podává podrobný výklad otázek doručování v justici a ve veřejné správě podle občanského soudního řádu, správního řádu, daňového řádu, zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů (zákon o datových schránkách) a zákona č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby. Výklad zohledňuje poslední stav právních předpisů, aktuální judikaturu, zkušenosti z praktického fungování datových schránek a hybridní pošty, on-line komunikaci a další zkušenosti a problémy, s nimiž se praxe potýká a jejich řešení judikaturou. Seminář se věnuje i tzv. hmotněprávnímu doručování podle občanského zákoníku a zákoníku práce. Seminář je určen pro úředníky státních orgánů a územních samosprávných celků, soudní exekutory, advokáty, daňové poradce a další osoby přicházející do styku s doručováním písemností.
Program semináře:
- Základní principy hmotněprávního a procesního doručování v právním řádu ČR a jejich judikaturní výklad
- Vývoj a nedostatky právní úpravy doručování, popis změn doručování – novely občanského soudního řádu a správního řádu, daňový řád, zákon o datových schránkách, jejich nejnovější novely a prováděcí předpisy, nástup e-Governmentu
- Způsoby doručování – doručení prostřednictvím datové schránky, pořadí způsobů doručování, priorita elektronické formy
- Adresa pro doručování a princip tzv. „povinné doručovací adresy“, dosílka, doručení vyvěšením na úřední desce
- Zmocněnec pro doručování písemností, opatrovník osoby neznámého pobytu
- Konkrétní postupy při doručování, uložení zásilek, náhradní doručení (doručení fikcí), vyloučení náhradního doručení, vyslovení neúčinnosti doručení, prominutí zmeškání lhůty
- Vztahy zákona o datových schránkách k občanskému zákoníku a procesním předpisům
- Datové schránky – povinní a dobrovolní uživatelé, oprávněné a pověřené osoby, administrátor, podepisování datových zpráv, účinky doručení do datové schránky, druhy a rozdíly jednotlivých datových schránek, aktuální novely
- Právní úprava podání, jeho možnosti a rozdíly oproti doručování
- Služby a úkony on-line podle zákona č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby
- Zasílání hmotněprávních úkonů v oblasti občanského a pracovního práva
- Stanovisko pléna Nejvyššího soudu k elektronickému doručování a podávání písemností, aktuální judikatura
- Dotazy, diskuse, praktická doporučení a příklady
Pozn.: Podle zákona o DPH je cena tohoto semináře pro účastníky z územně samosprávných celků osvobozena od DPH.