Změny v provádění Intrastatu od 1. 1. 2022
Finanční právo (konzultační seminář)
Termíny
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
04.11.2020 9.00 - cca 14.30 — 202691 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
03.11.2021 9.00 - cca 14.30 — 20269 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
Ing. Jan Bílý
odborný rada v oddělení datové podpory statistiky zahraničního obchodu Českého statistického úřadu
Mgr. Veronika Trakalová
metodička Intrastatu v oddělení datové podpory zahraničního obchodu Českého statistického úřadu
Odborný program
Seminář je určen všem, kteří se chtějí seznámit se všemi změnami a novinkami ve vykazování Intrastatu v roce 2022, které vyplývají z nařízení EU a Rady č. 2152/2019 o evropských podnikových statistikách a jeho prováděcího nařízení Komise 1197/2020, kterým se stanoví technické specifikace.
Cílem semináře je seznámit se a připravit na chystané změny, které spočívají nejen v nové povinnosti uvádět DIČ partnera a zemi původu na vývozu, ale také s řadou dalších novinek. Zvláštní pozornost bude věnována kódům povahy transakcí, které prošly výraznější obměnou. Na semináři budou uceleně a přehledně vyloženy ustanovení nového nařízení vlády, které bude účinné od 1. 1. 2022. V neposlední řadě budou účastníci semináře obeznámeni s problematikou zjednodušujícího hlášení (vykazování), které za splnění určitých podmínek umožňuje výraznější zjednodušení podávání hlášení Intrastatu.
Seminář je vhodný jak pro ty, které s Intrastatem začínají nebo by brzy mohli začít, stejně tak pro získání odpovědí na otázky těch, kteří Intrastat již zajišťují.
Účelem semináře je nejen umožnit těm, kteří právě začínají provádět Intrastat nebo předpokládají, že s ním brzy začnou, aby získali všechny potřebné informace a prameny k vykazování údajů do Intrastatu. Současně má ale i konzultační formou seznámit ty, kteří již výkazy pro Intrastat vyhotovují, se správným a jednotným výkladem zejména těch ustanovení právních předpisů o Intrastatu, jejichž provádění v praxi činí zpravodajským jednotkám a jejich zástupcům největší potíže.
Využít ho tak mohou všichni, kteří obchodují s ostatními členskými státy Evropské unie, případně z nich dovážejí nebo do nich vyvážejí zboží z jiných důvodů a mají proto povinnost vykazovat údaje do Intrastatu, nebo jim může tato povinnost následně vzniknout. Stejně tak je vhodný i pro ty, kteří takové obchodníky zastupují při zpracování výkazů pro Intrastat.
Seminář bude konkrétně zaměřen na:
- změny v Intrastatu účinné od 1. 1. 2022
- nová terminologie
- DIČ partnera a země původu ve směru vývozu
- referenční období
- vznik a zánik povinnosti k vykazování údajů do Intrastatu
- zjednodušené hlášení
- zboží sledované v Intrastatu
- zboží nesledované v Intrastatu
- způsoby předávání výkazů pro Intrastat celním orgánům
- obsah a rozsah všech údajů vykazovaných do Intrastatu, s mimořádným zaměřením na fakturovanou hodnotu zboží, nové kódy povahy transakcí, třístranný obchod a kombinovanou nomenklaturu zboží
- opravy a upřesňování údajů ve výkazech pro Intrastat
- dobropisy
- informace o kontrolách správného provádění Intrastatu, požadované dokumentaci při těchto kontrolách a sankcích za zjištěné chyby
- dotazy účastníků k provádění Intrastatu a odpovědi na ně