Právní aspekty reklamy s důrazem na aktuální judikaturu
Obchodní, občanské a autorské právo (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
06.04.2016 9.00 - cca 16.00 — 16128 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
Doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
docentka na Katedře obchodního práva Právnické fakulty Masarykovy univerzity, advokátka v LEGATO advokátní kancelář, Praha 2
Certifikace/Akreditace
Certifikát IES
Kurz je certifikován mezinárodní společností International Education Society (IES). Účastníci mají možnost získat mezinárodní certifikát IES. Certifikáty jsou standardně vydávány v anglickém a úředním jazyce. K dispozici mohou být i oficiální překlady do dalších jazyků (němčina, francouzština, italština, portugalština a další). Vydání certifikátu je zpoplatněno společností IES.
Podrobnosti...
Odborný program
Seminář pro omezený počet posluchačů přináší výklad o právních mantinelech reklamy (v oblasti veřejnoprávní i soukromoprávní) doplněný širokou škálou příkladů právně či eticky sporných reklam z praxe (českých i světových) a aktuální judikaturou českých soudů (zejména Vrchního soudu v Praze a Nejvyššího soudu ČR) a Soudního dvora EU, to vše podle stavu k dubnu 2016. Stranou nebudou ponechány ani legislativní změny dané problematiky vyplývající z nového občanského zákoníku a novelizací příslušných právních předpisů.
Seminář je určen zejména pro reklamní agentury, velké „hráče“ na trhu, ale i malé a střední podniky, advokáty, advokátní koncipienty, podnikové právníky, studenty právnických i marketingově zaměřených fakult, orgány veřejné správy a širokou odbornou veřejnost.
Z odborného programu semináře:
- tzv. obvyklé reklamní přehánění a superlativní reklama – kdy jde o přípustnou nadsázku v reklamě a kdy o nedovolené klamání?
- reklama a nový občanský zákoník (nekalá reklama podle generální klauzule nekalé soutěže, zákonné skutkové podstaty nekalé reklamy - klamavá reklama, srovnávací reklama, dotěrné obtěžování, reklama a ochrana osobnosti fyzických osob, názvu a dobré pověsti právnických osob, důsledky reklamních sdělení v oblasti smluvního práva)
- reklama a autorský zákon (ochrana reklamy jakožto autorského díla)
- reklama a zákon o regulaci reklamy – obecné a zvláštní restrikce na reklamu (např. reklama na alkohol, tabákové výrobky, humánní léčivé prostředky, potraviny, doplňky stravy, zbraně, pohřební služby atd.)
- reklama a zákon o ochraně spotřebitele – tzv. nekalé obchodní praktiky (klamavé a agresivní obchodní praktiky včetně tzv. černé listiny)
- další veřejnoprávní předpisy vztahující se na reklamu (tiskový zákon, zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích atd.)
- zvláštní případy nedovolené reklamy – reklama skrytá (včetně problematiky tzv. product placement), podprahová reklama, nevyžádaná reklama, reklama operující s nedovolenými motivy (motiv strachu, národnostní, rasové, erotické, náboženské prvky v reklamě, násilí, diskriminace apod.), specifika reklamy zaměřené na děti
- tzv. sociální (nekomerční) reklama – její limity a právní regulace
- tzv. Etický kodex reklamy (jeho specifika a rozpory ve vztahu k právní úpravě), rozhodovací praxe Arbitrážní komise Rady pro reklamu a její význam
- příklady (videa) z praxe – diskuse nad právně a eticky kontroverzními reklamami z České republiky i ze světa
- aktuální judikatura českých soudů v oblasti reklamy
- právní aspekty reklamy v EU včetně rozhodovací praxe Soudního dvora EU
- diskuze