Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Právní aspekty reklamy s důrazem na aktuální judikaturu

Obchodní, občanské a autorské právo (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
06.04.2016
9.00 - cca 16.00
    —
16128

budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1
Novotného lávka 5, Praha 1

Detaily/doprava
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

Doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.

docentka na Katedře obchodního práva Právnické fakulty Masarykovy univerzity, advokátka v LEGATO advokátní kancelář, Praha 2

Certifikace/Akreditace

Certifikát IES

Kurz je certifikován mezinárodní společností International Education Society (IES). Účastníci mají možnost získat mezinárodní certifikát IES. Certifikáty jsou standardně vydávány v anglickém a úředním jazyce. K dispozici mohou být i oficiální překlady do dalších jazyků (němčina, francouzština, italština, portugalština a další). Vydání certifikátu je zpoplatněno společností IES.
Podrobnosti...

Odborný program

Seminář pro omezený počet posluchačů přináší výklad o právních mantinelech reklamy (v oblasti veřejnoprávní i soukromoprávní) doplněný širokou škálou příkladů právně či eticky sporných reklam z praxe (českých i světových) a aktuální judikaturou českých soudů (zejména Vrchního soudu v Praze a Nejvyššího soudu ČR) a Soudního dvora EU, to vše podle stavu k dubnu 2016. Stranou nebudou ponechány ani legislativní změny dané problematiky vyplývající z nového občanského zákoníku a novelizací příslušných právních předpisů.

Seminář je určen zejména pro reklamní agentury, velké „hráče“ na trhu, ale i malé a střední podniky, advokáty, advokátní koncipienty, podnikové právníky, studenty právnických i marketingově zaměřených fakult, orgány veřejné správy a širokou odbornou veřejnost.

Z odborného programu semináře:

  • tzv. obvyklé reklamní přehánění a superlativní reklama – kdy jde o přípustnou nadsázku v reklamě a kdy o nedovolené klamání?
  • reklama a nový občanský zákoník (nekalá reklama podle generální klauzule nekalé soutěže, zákonné skutkové podstaty nekalé reklamy - klamavá reklama, srovnávací reklama, dotěrné obtěžování, reklama a ochrana osobnosti fyzických osob, názvu a dobré pověsti právnických osob, důsledky reklamních sdělení v oblasti smluvního práva)
  • reklama a autorský zákon (ochrana reklamy jakožto autorského díla)
  • reklama a zákon o regulaci reklamy – obecné a zvláštní restrikce na reklamu (např. reklama na alkohol, tabákové výrobky, humánní léčivé prostředky, potraviny, doplňky stravy, zbraně, pohřební služby atd.)
  • reklama a zákon o ochraně spotřebitele – tzv. nekalé obchodní praktiky (klamavé a agresivní obchodní praktiky včetně tzv. černé listiny)
  • další veřejnoprávní předpisy vztahující se na reklamu (tiskový zákon, zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích atd.)
  • zvláštní případy nedovolené reklamy – reklama skrytá (včetně problematiky tzv. product placement), podprahová reklama, nevyžádaná reklama, reklama operující s nedovolenými motivy (motiv strachu, národnostní, rasové, erotické, náboženské prvky v reklamě, násilí, diskriminace apod.), specifika reklamy zaměřené na děti
  • tzv. sociální (nekomerční) reklama – její limity a právní regulace
  • tzv. Etický kodex reklamy (jeho specifika a rozpory ve vztahu k právní úpravě), rozhodovací praxe Arbitrážní komise Rady pro reklamu a její význam
  • příklady (videa) z praxe – diskuse nad právně a eticky kontroverzními reklamami z České republiky i ze světa
  • aktuální judikatura českých soudů v oblasti reklamy
  • právní aspekty reklamy v EU včetně rozhodovací praxe Soudního dvora EU
  • diskuze

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit