Od prvního jsem manažer
Měkké a další dovednosti (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
23.09.2015 9.00 - cca 17.00 — 15265 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
Ivan Celizna
kouč, akreditovaný lektor ILM, senior konzultant
Odborný program
„Dobrý den Petře/Kláro. Už mnohokrát jsem se přesvědčil, že patříte mezi nejlepší odborníky na xxxxxxx, které u nás máme. Navíc máte dobré komunikační schopnosti a lidi Vás berou. Proto jsem se rozhodl, že Vám nabídnu pozici manažera útvaru yyyyyyy. Nejlépe od prvního. Samozřejmě můžete počítat s mojí plnou podporou. Jo, a HR Vám nabídne nějaký kurz o vedení lidí. Co Vy na to?“
Tak nějak, s různými obměnami, vypadá začátek manažerské kariéry řady specialistů. Někteří měli to štěstí, že byli na vedení týmu lidí systematicky připravováni, jiní jsou tak říkající „hozeni do vody“. Nicméně v obou případech nastal den „D“ a je potřeba začít.
Těm z vás, kteří prožívají podobnou situaci je určen náš kurz. Jeho cílem je poskytnout vám návody, postupy a zkušenosti, které vám pomohou zvládnout první měsíce na manažerské pozici a vyvarovat se zásadních chyb.
Obsah kurzu
- role nastupujícího manažera - co od vás očekává organizace a váš šéf,
- výhody a rizika dvou základních situací – povedu útvar, ve kterém pracuji / povedu jiný útvar,
- vyjednávání o vašich odpovědnostech a pravomocích,
- cíle organizace, útvaru, moje cíle – jak je popsat, měřit a vyhodnocovat,
- váš osobní harmonogram,
- co řeknete svým lidem na prvním setkání,
- spolupráce s HR,
- jak poznat lidi ve vašem útvaru – Who is Who pomocí strukturovaných rozhovorů,
- jak se dostat „do obrazu“ – briefingy, porady, rituály,
- co už dělat nebudete – delegování, vytvoření si prostoru na vedení lidí,
- základní techniky vedení porad a řešitelských schůzek,
- způsoby zadávání úkolů a cílů,
- pravidelné rozhovory se členy útvaru (zpětná vazba a hodnocení),
- prezentace výsledků práce vašeho útvaru,
- co všechno se budete muset ještě naučit ……,
- jak se z toho nezbláznit – vaše zázemí, relaxace, kondice.
OSOBNÍ PRŮVODCE
Po absolvování kurzu je pro vás připravena služba osobního průvodce. Můžete mít k dispozici 5 hodinových konzultací, zaměřených na řešení konkrétních otázek a problémů spojených se startem manažerské kariéry. Vaším osobním průvodcem bude lektor a kouč s bohatými manažerskými zkušenostmi. Jeho úkolem je maximálně vás podpořit v prvních měsících, kdy budete muset úspěšně zvládnout řadu složitých a někdy i neznámých situací. V průběhu jednotlivých konzultací (termíny si dohodnete dle vašich individuálních potřeb) bude váš osobní průvodce používat metody známé z mentoringu, poradenství a koučování. Konzultace mohou probíhat osobně na vašem pracovišti, nebo v některých případech i on-line pomocí internetových aplikací GoTo Meeting, Cisco Webex Meeting, Skype apod.