Elektronická fakturace a využití elektronického podpisu v účetnictví
Daně, účetnictví (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
08.04.2014 9.00 - cca 14.30 — 14169 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
Doc. Ing. Ladislav Mejzlík, Ph.D.
absolvent VŠE v Praze, kde pracoval v letech 2006–2014 jako vedoucí katedry finančního účetnictví a auditingu, v letech 2014–2018 byl dvakrát zvolen děkanem Fakulty financí a účetnictví VŠE v Praze a od roku 2022 je jejím proděkanem. Od roku 1993 je statutárním auditorem Komory auditorů ČR a v letech 2010–2014 byl dvakrát zvolen jejím prvním viceprezidentem, v roce 2022 jejím prezidentem. Je dlouholetým zástupcem v Národní účetní radě a dále členem European Accounting Association a American Accounting Association. Specializuje na regulaci a harmonizaci účetnictví v mezinárodním měřítku a na využití informačních a komunikačních technologií v účetnictví a auditingu. Je dlouholetým členem poradní skupiny Ministerstva financí ČR pro účetnictví a podílí se na přípravě nového zákona o účetnictví. Rovněž je členem, či předsedou výborů pro audit, pracuje v redakčních radách odborných časopisů a je členem vědeckých rad vysokých škol.
Certifikace/Akreditace
Certifikát IES
Kurz je certifikován mezinárodní společností International Education Society (IES). Účastníci mají možnost získat mezinárodní certifikát IES. Certifikáty jsou standardně vydávány v anglickém a úředním jazyce. K dispozici mohou být i oficiální překlady do dalších jazyků (němčina, francouzština, italština, portugalština a další). Vydání certifikátu je zpoplatněno společností IES.
Podrobnosti...
Odborný program
Seminář je vhodný pro odborné pracovníky jak z oblasti účetnictví, tak i z oblasti informačních technologií, implementátory a tvůrce programového vybavení a pracovníky managementu určující taktické a strategické postupy v oblasti zpracování a komunikace účetních dat prostřednictvím ICT, kteří se chtějí seznámit souhrnně s hlavními otázkami digitalizace účetních záznamů, elektronické fakturace, využívání elektronického podpisu v účetnictví, daních a při komunikaci mezi účetními jednotkami a s orgány veřejné moci.
Obsah semináře:
- Právní regulace využití ICT v účetnictví v zákoně o účetnictví – účetní záznamy, jejich formy a převody mezi nimi. Průkaznost a archivace účetních záznamů. Podpisový a identifikační záznam.
- Podstata fungování elektronického podpisu z pohledu uživatele, nezbytné předpoklady pro jeho využívání. Zákon o elektronickém podpisu – formy elektronického podpisu, poskytovatelé certifikačních služeb, certifikáty. Uznávání elektronického podpisu.
- Využití elektronického podpisu při elektronické fakturaci a v účetnictví. Oběh a archivace elektronických účetních záznamů. EDI, možnosti, výhody, rizika; možné přístupy k řešení v informačních systémech podniků, legislativní požadavky.
- Průkazné doručení elektronické faktury. Datové schránky, elektronická komunikace s úřady, elektronická daňová přiznání, elektronické dokumenty pro sbírku listin obchodních rejstříků apod.
- Počítačová čitelnost elektronických faktur – formáty XML pro výměnu elektronických dat.