Aktuální otázky ke vztahům pronajímatelů a nájemců bytů či nebytových prostorů
Obchodní a občanské právo, Bydlení (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
22.11.2012 9.00 - cca 14.00 — 12262 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
Ing. Helena Nováková
dlouholetá pracovnice odboru bytového práva a metodiky na Ministerstvu pro místní rozvoj, autorka řady publikací o bydlení
Odborný program
- Povinnosti vlastníka domu jako pronajímatele podle občanského zákoníku
- Uzavření smlouvy o nájmu bytu a nebytového prostoru, její charakter a povinnosti pronajímatele a nájemce bytu a nájemce nebytového prostoru
- Povinnosti vlastníka domu jako vlastníka stavby podle stavebních předpisů a další povinnosti vlastníka ve zvláštních předpisech (např. technická zařízení)
- První kroky po převzetí obytného domu do vlastnictví či správy – co udělat ve vztahu k uživatelům bytů a nebytových prostor
- Stanovení potřeby finančních prostředků na zabezpečení bezporuchového chodu obytného domu – z jakých podkladů vycházet
- Kontrola stavu bytového fondu a evidence o stavebně technickém stavu
- Rozsah finanční spoluúčasti nájemce na úhradě nákladů na opravy v bytě a domě podle občanského zákoníku, podle nařízení vlády č. 258/1995 Sb.
- Kontakt s nájemci, povinnost zpřístupnění bytu zejména pro provádění údržby a oprav, výměna zařizovacích předmětů
- Obstaravatelská smlouva (co má smlouva obsahovat, s kým smlouvu uzavřít)
- Sjednání nájemného z bytů a nebytových prostorů (smluvní nájemné, regulované nájemné, způsob inkasa nájemného, vybírání nedoplatků, sankce, nájemné z nebytových prostor)
- Služby poskytované s užíváním bytů a nebytových prostorů (rozsah poskytovaných služeb, jejich ceny a způsob rozúčtování jednotlivých druhů služeb)
- Zajišťování oprav a údržby, servisní a revizní činnosti, služeb poskytovaných pronajímatelem
- Uzavírání smluv s dodavateli opravářských a údržbářských prací (obsah smluv, na co ve smlouvě nezapomenout, kontrola provedených prací, reklamace)