Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Právní aspekty reklamy zejména pohledem aktuální judikatury a praxe

Obchodní a občanské právo (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
11.10.2012
9.00 - cca 16.00
    —
12187

budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1
Novotného lávka 5, Praha 1

Detaily/doprava
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

Doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.

docentka na Katedře obchodního práva Právnické fakulty Masarykovy univerzity, advokátka v LEGATO advokátní kancelář, Praha 2

Odborný program

Seminář pro omezený počet posluchačů přináší výklad o právních mantinelech reklamy (v oblasti soukromoprávní i veřejnoprávní) doplněný širokou škálou příkladů právně či eticky sporných reklam z praxe (českých i světových) a judikaturou českých soudů (zejména Vrchního soudu v Praze a Nejvyššího soudu ČR) a Soudního dvora EU. Stranou nebudou ponechány ani očekávané změny dané problematiky v novém občanském zákoníku.

Seminář je určen zejména pro reklamní agentury, velké „hráče“ na trhu, ale i malé a střední podniky, advokáty, advokátní koncipienty, soudce, podnikové právníky, studenty právnických i marketingově zaměřených fakult, orgány veřejné správy a širokou odbornou veřejnost.

Z odborného programu semináře:

  • tzv. obvyklé reklamní přehánění a superlativní reklama – kdy jde o nadsázku v reklamě a kdy o klamání?
  • reklama a obchodní zákoník (nekalá reklama podle generální klauzule nekalé soutěže, zákonné skutkové podstaty nekalé reklamy - klamavá reklama, srovnávací reklama, aktuální judikatura českých soudů k podzimu 2012)
  • reklama a občanský zákoník (reklama a ochrana osobnosti fyzických osob a názvu a dobré pověsti právnických osob)
  • reklama a autorský zákon (ochrana reklamy jakožto autorského díla)
  • reklama a zákon o regulaci reklamy – obecné a zvláštní restrikce na reklamu (např. reklama na alkohol, tabákové výrobky, humánní léčivé prostředky, zbraně, pohřební služby atd.)
  • reklama a zákon o ochraně spotřebitele – tzv. nekalé obchodní praktiky (klamavé a agresivní včetně tzv. černé listiny)
  • další veřejnoprávní předpisy vztahující se na reklamu (tiskový zákon, zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, zákon o spotřebitelském úvěru atd.)
  • zvláštní případy nedovolené reklamy – reklama skrytá (včetně problematiky tzv. product placement), podprahová reklama, nevyžádaná reklama, reklama operující s nedovolenými motivy (motiv strachu, národnostní, rasové, erotické, náboženské prvky v reklamě apod.), specifika reklamy zaměřené na děti
  • tzv. sociální (nekomerční) reklama – právní limity (?) a příklady z praxe
  • tzv. Etický kodex reklamy (jeho specifika a rozpory ve vztahu k právní úpravě), rozhodovací praxe Arbitrážní komise Rady pro reklamu a její význam
  • příklady (videa) z praxe – diskuse nad právně a eticky kontroverzními reklamami z České republiky i ze světa
  • právní aspekty reklamy v EU (včetně rozhodovací praxe Soudního dvora EU)

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit