Pracovní právo v aktuální firemní praxi po novele účinné od 1. 1. 2012
Pracovní právo (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
28.11.2011 9.00 - cca 16.00 — 11288 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
JUDr. Miloš Hejmala
advokát se specializací na pracovní právo, odborný konzultant a lektor v oboru pracovní právo, smluvní partner podnikatelské sféry, veřejných vysokých škol a rozpočtové sféry pro oblast pracovního práva
Odborný program
Seminář je určen manažerům a řídícím pracovníkům, vedoucím a zaměstnancům personálních útvarů, pracovníkům právních oddělení, advokátům a další odborné veřejnosti.
Seminář je zaměřen na praktické dopady zákoníku práce do praxe, obsahuje praktická doporučení, příklady a návody k řešení složitých situací, které přináší každodenní praxe v pracovněprávních vztazích.
V současné době je v samém závěru legislativního procesu významná novela zákoníku práce. Jednotlivé body programu proto samozřejmě zohlední i změny, které tato novela od 1. ledna 2012 přinese.
Odborný program semináře:
- Postup před vznikem pracovního poměru
• které doklady musí personalista vyžadovat a jaké jsou nutné jejich náležitosti
• co nelze vyžadovat
• co lze dát do pracovní smlouvy, co nelze
• změny v uzavírání a obsahu smluv po 1. 1. 2012
• náležitosti povinné, obvyklé
• sjednávání zkušební doby a změny v této oblasti od 1. 1. 2012
• jak správně formulovat ujednání o druhu a místu výkonu práce
• jak správně formulovat pracovní náplň
• příklady vyhotovení pracovní smlouvy
• jak správně uzavírat pracovní poměry na dobu určitou
• pracovní poměr na dobu určitou po 1. 1. 2012
• minimální mzdové tarify a jejich problematika
• změny ve mzdě za práci přesčas po 1. 1. 2012
• dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr po 1. 1. 2012
• nejčastější chyby zjišťované v praxi - Průběh pracovního poměru
• evidence pracovní doby a její využívání
• změny v rozvrhování pracovní doby po 1. 1. 2012
• změny pracovního poměru - kdy lze převést zaměstnance na jinou práci bez jeho souhlasu
• dočasné přidělení po 1. 1. 2012
• aktualizace pracovní smlouvy, změna „úvazku“, výše mzdy
• jmenování a odvolávání vedoucích zaměstnanců
• postup při nespokojenosti s výkonem zaměstnance
• postup v případě, když zaměstnanec způsobí vaší firmě škodu
• osobní spis, ochrana osobních údajů, kdo má přístup k dokladům
• ochrana před zaměstnanci, kteří hodlají zakládat konkurenční firmy a přetahovat zákazníky
• změny v konkurenčních doložkách po 1. 1. 2012
• ochrana obchodního tajemství
• jak postupovat, když zaměstnanec neuposlechne pokyny nadřízeného
• hrubé porušení „pracovní kázně“, porušení pracovní kázně a neuspokojivé pracovní výsledky,právní rozdíl a postupy
• jak postihovat pozdní příchody nebo absence
• odpovědnost zaměstnanec za způsobenou škodu
• změny v čerpání a převádění dovolené po 1. 1. 2012 - Kontrola stávajících pracovních smluv
• povinný obsah pracovní smlouvy a pracovní doba
• odpovědnost zaměstnanců za způsobenou škodu a možnosti vymáhání její náhrady
• otázky náhrady škody na zdraví zaměstnance, otázky pracovních úrazů
• kontrola platnosti a neplatnosti dříve uzavřených smluv (nebo jejich částí)
• vnitrofiremní předpisy - Ukončení pracovního poměru
• povinnosti personalisty při skončení pracovního poměru.
• jednotlivé způsoby skončení pracovního poměru
• možnosti odchylného sjednávání délky výpovědní doby
• náležitosti dohody o rozvázání pracovního poměru
• náležitosti výpovědi a okamžitého zrušení pracovního poměru, platné doručení výpovědi
• změny v rozvázání pracovního poměru výpovědí po 1. 1. 2012
• zákaz výpovědi, ochranné doby a jejich počítání
• neplatné rozvázání pracovního poměru
• kdy je možné propustit zaměstnance pro nadbytečnost
• jak sepsat „vytýkací dopis“ při neuspokojivých pracovních výsledcích zaměstnance a při „porušování pracovní kázně“
• otázky kolem vyplácení odstupného při skončení pracovního poměru