Vybraná témata právní a etické regulace reklamy
LEX SCRIPTA - CONDICIO, SINE QUA SANE
Obchodní a občanské právo (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
18.10.2010 9.00 - cca 14.00 — 10213 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
MUDr. Jan Vavrečka
senior konzultant pro oblast regulace reklamy a označování přípravků a Medico- Adviser vzdělávací agentury TROAS, s.r.o., Katedra podnikového a evropského práva Fakulty mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze. Osobní specializace: Informační ochrana spotřebitele a teorie informační regulace; reklama a označování léčiv, potravin, kosmetických a zdravotnických prostředků; metodika detekce skrytých reklamních forem (výzkum a vývoj).
Odborný program
Nelegální reklama a protiprávní marketingová praxe jsou občasnými přestupky průmyslu, jejichž frekvenci je nutné cílevědomě snižovat. To obvykle tvrdí a přednášejí odborníci, jejichž každodenní praxe je se zněním právních norem již prakticky neslučitelná. Žijeme v období glorifikace a současné systémové kamufláže globálního lžimarketingu. Jeho organismus i prostředí je velmi inspirativní studovat. Možná nám tyto poznatky poslouží jednou nejen k zajímavým přednáškám.
Seminář je určen pro právní odborníky, specialisty v oblasti reklamy a mediální komunikace, ochránce práv spotřebitelů i publicisty.
Blok 1 – Teorie reklamy a její regulace
- Materiální podstata reklamy ve smyslu práva. Korpuskulární a vlnová teorie reklamy a jejich právní důsledky.
- Přípustná (legální) a nepřípustná (nelegální) reklamní nadsázka.
- Rozlišování reklamy a označení výrobku z pohledu právních norem. Internetový obal výrobku a další důsledky.
- Kdo je zadavatel, zpracovatel a šiřitel reklamy, jaké jsou jejich povinnosti a odpovědnost a proč znění zákona dnes nedává zrovna smysl.
Blok 2 – Časované bomby komunitárního práva disponující likvidačním potenciálem
- Rozlišování léčivých přípravků od ostatních výrobků se zdravotními účinky (potraviny, doplňky stravy, kosmetika, zdravotnické prostředky aj.), vzájemné definiční vymezení produktových skupin, princip non-kumulace a jeho právní důsledky.
- Zdravotní a výživová tvrzení v propagaci potravin. První taxativní databáze Pravdy a Lži v oblasti mimoprávních informací a její současné a blízké právní důsledky.
- Přeshraniční porušování práv spotřebitelů nelegální reklamou a označováním výrobků a jeho právní i praktické aspekty.
Blok 3 – Volný výběr z dalších témat
- Etické kodexy reklamy a etická praxe povinných subjektů v rozporu s právními normami. Principy poškozování veřejného zájmu praxí držitelů etických kodexů.
- Skrytá reklama – univerzální řešení současných problémů nekalého marketingu. Slabiny skryté reklamy v judikatuře a v praxi.
- Srovnávací reklama a její vybrané problémy; srovnávací reklama léčiv.
- Základní příčiny kruciálního selhávání orgánů státního dozoru při prosazování veřejnoprávní ochrany spotřebitele. Porušení legality jako nutnost úspěšného správního postupu?
- Reklama vakcín – profesionální učebnice numerické manipulace a klamání laické i odborné veřejnosti.