Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Vybraná témata právní a etické regulace reklamy
LEX SCRIPTA - CONDICIO, SINE QUA SANE

Obchodní a občanské právo (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
18.10.2010
9.00 - cca 14.00
    —
10213

budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1
Novotného lávka 5, Praha 1

Detaily/doprava
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

MUDr. Jan Vavrečka

senior konzultant pro oblast regulace reklamy a označování přípravků a Medico- Adviser vzdělávací agentury TROAS, s.r.o., Katedra podnikového a evropského práva Fakulty mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze. Osobní specializace: Informační ochrana spotřebitele a teorie informační regulace; reklama a označování léčiv, potravin, kosmetických a zdravotnických prostředků; metodika detekce skrytých reklamních forem (výzkum a vývoj).

Odborný program

Nelegální reklama a protiprávní marketingová praxe jsou občasnými přestupky průmyslu, jejichž frekvenci je nutné cílevědomě snižovat. To obvykle tvrdí a přednášejí odborníci, jejichž každodenní praxe je se zněním právních norem již prakticky neslučitelná. Žijeme v období glorifikace a současné systémové kamufláže globálního lžimarketingu. Jeho organismus i prostředí je velmi inspirativní studovat. Možná nám tyto poznatky poslouží jednou nejen k zajímavým přednáškám.

Seminář je určen pro právní odborníky, specialisty v oblasti reklamy a mediální komunikace, ochránce práv spotřebitelů i publicisty.

Blok 1 – Teorie reklamy a její regulace

  • Materiální podstata reklamy ve smyslu práva. Korpuskulární a vlnová teorie reklamy a jejich právní důsledky.
  • Přípustná (legální) a nepřípustná (nelegální) reklamní nadsázka.
  • Rozlišování reklamy a označení výrobku z pohledu právních norem. Internetový obal výrobku a další důsledky.
  • Kdo je zadavatel, zpracovatel a šiřitel reklamy, jaké jsou jejich povinnosti a odpovědnost a proč znění zákona dnes nedává zrovna smysl.

Blok 2 – Časované bomby komunitárního práva disponující likvidačním potenciálem

  • Rozlišování léčivých přípravků od ostatních výrobků se zdravotními účinky (potraviny, doplňky stravy, kosmetika, zdravotnické prostředky aj.), vzájemné definiční vymezení produktových skupin, princip non-kumulace a jeho právní důsledky.
  • Zdravotní a výživová tvrzení v propagaci potravin. První taxativní databáze Pravdy a Lži v oblasti mimoprávních informací a její současné a blízké právní důsledky.
  • Přeshraniční porušování práv spotřebitelů nelegální reklamou a označováním výrobků a jeho právní i praktické aspekty.

Blok 3 – Volný výběr z dalších témat

  • Etické kodexy reklamy a etická praxe povinných subjektů v rozporu s právními normami. Principy poškozování veřejného zájmu praxí držitelů etických kodexů.
  • Skrytá reklama – univerzální řešení současných problémů nekalého marketingu. Slabiny skryté reklamy v judikatuře a v praxi.
  • Srovnávací reklama a její vybrané problémy; srovnávací reklama léčiv.
  • Základní příčiny kruciálního selhávání orgánů státního dozoru při prosazování veřejnoprávní ochrany spotřebitele. Porušení legality jako nutnost úspěšného správního postupu?
  • Reklama vakcín – profesionální učebnice numerické manipulace a klamání laické i odborné veřejnosti.

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit