Právní aspekty reklamy
Obchodní a občanské právo (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
04.11.2010 9.00 - cca 14.00 — 10212 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
Doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
docentka na Katedře obchodního práva Právnické fakulty Masarykovy univerzity, advokátka v LEGATO advokátní kancelář, Praha 2
Odborný program
Seminář pro omezený počet posluchačů přináší výklad o právních mantinelech reklamy doplněný širokou škálou příkladů právně sporných reklam z praxe (českých i světových) a judikaturou českých soudů a Soudního dvora EU.
Seminář je určen zejména pro reklamní agentury, velké „hráče“ na trhu, ale i malé a střední podniky, advokáty, advokátní koncipienty, soudce, podnikové právníky, studenty právnických i marketingově zaměřených fakult a širokou odbornou veřejnost.
Odborný program semináře
- tzv. obvyklé reklamní přehánění a superlativní reklama – kdy jde o nadsázku v reklamě a kdy o klamání?
- reklama a obchodní zákoník (nekalá reklama - podmínky generální klauzule nekalé soutěže, tzv. soudcovské skutkové podstaty nekalé soutěže týkající se reklamy – např. nepřiměřené formy lákání zákazníků, nepřiměřené obtěžování zákazníků, reklama parazitující na reklamním sloganu jiného soutěžitele, reklamy využívající nedovolené motivy a další, tzv. zvláštní skutkové podstaty nekalé reklamy - klamavá reklama, srovnávací reklama, právní prostředky ochrany proti nekalé reklamě, aktuální judikatura vrchních soudů a Nejvyššího soudu ČR)
- reklama a občanský zákoník (reklama a ochrana osobnosti fyzických osob a názvu a dobré pověsti právnických osob)
- reklama a autorský zákon (ochrana reklamy jakožto autorského díla)
- reklama a zákon o regulaci reklamy – obecné a zvláštní restrikce na reklamu, dozor nad dodržováním zákona
- reklama a zákon o ochraně spotřebitele – tzv. nekalé obchodní praktiky
- další veřejnoprávní předpisy vztahující se na reklamu (tiskový zákon, zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích atd.)
- zvláštní druhy nedovolené reklamy – reklama skrytá (včetně problematiky tzv. product placement), podprahová reklama, nevyžádaná reklama, reklama operující s nedovolenými motivy (motiv strachu, národnostní, rasové, erotické, náboženské prvky v reklamě apod.)
- tzv. sociální reklama – právní regulace a příklady z praxe
- tzv. Etický kodex reklamy 2008, rozhodovací praxe Arbitrážní komise Rady pro reklamu
- příklady z praxe – diskuze nad právně a eticky spornými reklamami z České republiky i ze světa
- právní aspekty reklamy v EU (směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES o klamavé a srovnávací reklamě – kodifikované znění, směrnice Evropského parlamentu a Rady o nekalých obchodních praktikách ve vztazích mezi podnikateli a spotřebiteli 2005/29/ES, směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/65/ES, kterou se mění tzv. televizní směrnice, rozhodovací praxe Soudního dvora EU)