Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Inventarizace jako součást přípravy na účetní závěrku k 31.12.2010

Daně, účetnictví (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
19.10.2010
9.00 - cca 14.00
    —
10185

Kongresové centrum Praha
5. května 65, Praha 4

Detaily/doprava
Metrem trasa C: výstupní stanice Vyšehrad, vstup do budovy hlavním vchodem č. 10 z jižní strany budovy (strana budovy situovaná směrem k Praze 4, směr Brno), nebo vchodem č. 5 ze severní strany budovy (strana budovy orientovaná směrem k Praze 1, směr centrum).
GPS: 50°3'41.891"N, 14°25'43.668"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

Ing. Jiří Vrba

člen Výkonného výboru KAČR, auditor, soudní znalec

Odborný program

  • Požadované cíle – priorita vlastnického přístupu k majetku
    • Formální a věcné přístupy k provádění inventarizace dříve a dnes
    • Zvýšení jistoty vlastníků o stavu a pohybu majetku – reakce na potřeby vlastníka
    • Ostatní nepřímé vazby z obchodních vztahů – podmínka správnosti nabytí (pozbytí) majetku správně provedenou inventarizací
    • Příklady z praxe k provedení inventarizací (krádeže a vloupání, nákup podniku, přeměny, prodej, převody/vypořádání obchodního podílu, apod.)
  • Vymezení zákonných povinností ve stávajícím znění zákona a prováděcích předpisech
    • Výchozí požadavky podle zákona o účetnictví v platném znění
    • Nová vyhláška o inventarizaci majetku a závazků (kulturní památky, sbírky muzejní povahy a archeologických nálezů) - účinnost od 1. 1. 2011
    • Prováděcí předpisy: vyhláška (pro různé typy účetních jednotek), české účetní standardy (pro různé typy účetních jednotek)
    • Aplikace v praxi - viz vyjmenované předpisy (různé přístupy vlastníků)
  • Obsah a forma vnitřní normy na provádění inventarizací
    • Návod jak jednoduše a prakticky připravit vnitřní postupy
    • Reakce na rozvoj informačních technologií a výpočetní techniky ve vazbě na pořizování fyzických soupisů a výsledků vypořádání inventarizací
    • Návaznosti na harmonogram roční účetní závěrky
    • Přípravné práce
    • Průběh inventarizací
    • Vyhodnocení a proúčtování inventarizačních rozdílů
  • Proúčtování inventarizačních rozdílů – praktické příklady
    • Účetní a daňové dopady při zúčtování inventarizačních rozdílů
    • Proúčtování záměn – správná dokumentace a proúčtování
    • Problematika přirozených úbytků zásob (sestavení speciální normy)
    • Změny vyplývající z pokynu D-300 k dani z příjmů
    • Věcné a formální náležitosti - průkaznost celkové dokumentace
  • Návody postupů inventarizací u jednotlivých okruhů majetku
    • Specifika u aktiv (odepisovaná, neodepisovaná)
    • Specifika u pasiv
    • Majetek cizí - v podrozvahové evidenci
    • Majetek zapůjčený a vypůjčený – příklady z praxe
  • Auditor – vymezení práv a povinností k problematice inventarizace
    • Povinnosti vyplývající ze zákona č. 93/2009
    • Obecné přístupy auditora
    • Pravidla, podle kterých auditor ověřuje správnost postupů při inventarizacích
    • Vazby na výrok auditora z hledisek úplnosti, správnosti a průkaznosti provedených inventarizací
  • Nedostatky zjišťované při provádění a vypořádání výsledků inventarizací
    • Nedostatečná připravenost
    • Neprůkaznost inventarizací
    • Neúplnost inventarizací
    • Proúčtování inventarizací – úroveň celkové dokumentace a průkaznost účetních záznamů
    • Možné trestně-právní důsledky nedostatečné dokumentace (účetního záznamu) v souvislosti s proúčtováním výsledků inventarizací
  • Diskuse a závěr
    • Praktické příklady z praxe
    • Jednotlivé typy odpovědností za škodu vyplývající z novely zákoníku práce
    • Možnosti vymáhání mank a škod
    • Stanovení správné ceny pro vymáhání mank a škod
    • Případy soudních vymáhání schodků na svěřených hodnotách
  • Aktuality vyplývající ze změn zákona o účetnictví a souvisejících předpisech
    • Změny platné v průběhu roku 2010
    • Očekávané změny po roce 2011

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit