Elektronická fakturace a využití elektronického podpisu v účetnictví
Daně, účetnictví (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
21.09.2009 9.00 - cca 14.30 — 9182 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
Doc. Ing. Ladislav Mejzlík, Ph.D.
absolvent VŠE v Praze, kde pracoval v letech 2006–2014 jako vedoucí katedry finančního účetnictví a auditingu, v letech 2014–2018 byl dvakrát zvolen děkanem Fakulty financí a účetnictví VŠE v Praze a od roku 2022 je jejím proděkanem. Od roku 1993 je statutárním auditorem Komory auditorů ČR a v letech 2010–2014 byl dvakrát zvolen jejím prvním viceprezidentem, v roce 2022 jejím prezidentem. Je dlouholetým zástupcem v Národní účetní radě a dále členem European Accounting Association a American Accounting Association. Specializuje na regulaci a harmonizaci účetnictví v mezinárodním měřítku a na využití informačních a komunikačních technologií v účetnictví a auditingu. Je dlouholetým členem poradní skupiny Ministerstva financí ČR pro účetnictví a podílí se na přípravě nového zákona o účetnictví. Rovněž je členem, či předsedou výborů pro audit, pracuje v redakčních radách odborných časopisů a je členem vědeckých rad vysokých škol.
Certifikace/Akreditace
Certifikát IES
Kurz je certifikován mezinárodní společností International Education Society (IES). Účastníci mají možnost získat mezinárodní certifikát IES. Certifikáty jsou standardně vydávány v anglickém a úředním jazyce. K dispozici mohou být i oficiální překlady do dalších jazyků (němčina, francouzština, italština, portugalština a další). Vydání certifikátu je zpoplatněno společností IES.
Podrobnosti...
Odborný program
Seminář je vhodný pro ty odborné pracovníky, kteří se chtějí seznámit souhrnně s hlavními otázkami využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) v účetnictví. Jedná se o pracovníky jak z oblasti účetnictví, tak i z oblasti informačních technologií, implementátory a tvůrce programového vybavení a pracovníky managementu určující taktické a strategické postupy v oblasti zpracování a komunikace účetních dat prostřednictvím ICT. Hlavní částí semináře je využití elektronického podpisu v účetnictví a elektronická fakturace. Předmětem semináře budou také okolnosti a důsledky elektronického oběhu účetních dokladů a jejich archivace a možnosti elektronické komunikace s úřady a problematika datových schránek.
Obsah:
- Právní regulace využití ICT v účetnictví, zákon o účetnictví, zákon o elektronickém podpisu a zákon o ochraně osobních údajů.
- Podstata fungování elektronického podpisu, nezbytné předpoklady pro jeho využívání.
- Elektronický podpis a jeho využití v účetnictví. Oběh a archivace elektronických účetních záznamů. Požadavky zákona o účetnictví na elektronické účetní záznamy a jejich zpracování a uchovávání.
- Elektronická fakturace, EDI, možnosti, výhody, rizika; možné přístupy k řešení v informačních systémech podniků, legislativní požadavky.
- Datové schránky, elektronická komunikace s úřady, elektronická daňová přiznání, elektronické dokumenty pro sbírku listin obchodních rejstříků apod.