Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Významné změny v provádění Intrastatu od roku 2009

Finanční právo (seminář)

Termíny

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
21.01.2009
9.00 - cca 14.30
    —
9112

Kongresové centrum Praha
5. května 65, Praha 4

Detaily/doprava
Metrem trasa C: výstupní stanice Vyšehrad, vstup do budovy hlavním vchodem č. 10 z jižní strany budovy (strana budovy situovaná směrem k Praze 4, směr Brno), nebo vchodem č. 5 ze severní strany budovy (strana budovy orientovaná směrem k Praze 1, směr centrum).
GPS: 50°3'41.891"N, 14°25'43.668"E

Mapa

Termín není aktuální
01.04.2009
9.00 - cca 14.30
    —
9113

Kongresové centrum Praha
5. května 65, Praha 4

Detaily/doprava
Metrem trasa C: výstupní stanice Vyšehrad, vstup do budovy hlavním vchodem č. 10 z jižní strany budovy (strana budovy situovaná směrem k Praze 4, směr Brno), nebo vchodem č. 5 ze severní strany budovy (strana budovy orientovaná směrem k Praze 1, směr centrum).
GPS: 50°3'41.891"N, 14°25'43.668"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

JUDr. Otakar Krátký

spoluautor vyhlášek a příruček pro provádění Intrastatu

Odborný program

S účinností od 1. ledna 2009 byla vydána vyhláška č. 393/2008 Sb., kterou se mění vyhláška č. 201/2005 Sb., o statistice vyváženého a dováženého zboží a způsobu sdělování údajů o obchodu mezi Českou republikou a ostatními členskými státy Evropských společenství, ve znění vyhlášky č. 563/2006 Sb.

Na základě ustanovení této vyhlášky dochází v roce 2009 k  rozsáhlým a významným změnám v provádění Intrastatu.

Seminář je určen všem, kteří obchodují s ostatními členskými státy Evropské unie a mají povinnost vykazovat údaje do Intrastatu, nebo jim může tato povinnost následně vzniknout, a také těm, kteří je zastupují při zpracování výkazů pro Intrastat a jejich předávání celním orgánům. Cílem semináře je seznámit jeho účastníky s novými pravidly pro provádění Intrastatu, která značně změní postupy pro vyhotovení výkazů počínaje za měsíc leden 2009. Současně si klade za cíl odpovědět také na dotazy účastníků k provádění Intrastatu a podat výklad o těch ustanoveních předpisů o Intrastatu, jejichž správné provádění činí v praxi největší potíže, která nejsou vždy jednotně vykládána nebo jsou na ně nejčastěji směrovány dotazy ze strany zpravodajských jednotek a jejich zástupců.

Seminář bude zaměřen na:

Výklad všech změn v provádění Intrastatu v roce 2009, vyplývajících z novelizované vyhlášky č. 201/2005 Sb., z nichž nejvýznamnější jsou:

  • omezení možnosti podávání výkazu pro Intrastat na předepsaném tiskopise,
  • nový způsob vykazování údajů o dodacích podmínkách,
  • nový seznam kódů povahy transakcí,
  • nová pravidla pro určení fakturované hodnoty zboží vykazované do Intrastatu,
  • vyšší prahy pro vykazování údajů do Intrastatu, které nahradí současné osvobozující prahy,
  • nový tiskopis výkazu pro Intrastat,
  • nová pravidla pro podání a označení jednorázového (tzv. příležitostného) výkazu,
  • nové podmínky provádění dodatečných oprav nepřesně a chybně vykázaných údajů do Intrastatu,
  • změny ve vykazování údajů o odeslání a přijetí zvlášť sledovaných druhů zboží,
  • nové postupy související se vznikem povinnosti k vykazování údajů do Intrastatu.

Vysvětlení základních a těch nejproblematičtějších pravidel k provádění Intrastatu.

Řešení dotazů účastníků k problematice provádění Intrastatu a odpovědi na ně.

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit