Skrytá reklama - fenomén budoucnosti
Obchodní a občanské právo (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
23.04.2009 9.00 - cca 14.00 — 9075 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
MUDr. Jan Vavrečka
senior konzultant pro oblast regulace reklamy a označování přípravků a Medico- Adviser vzdělávací agentury TROAS, s.r.o., Katedra podnikového a evropského práva Fakulty mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze. Osobní specializace: Informační ochrana spotřebitele a teorie informační regulace; reklama a označování léčiv, potravin, kosmetických a zdravotnických prostředků; metodika detekce skrytých reklamních forem (výzkum a vývoj).
Odborný program
Skrytá reklama je dnes součástí živobytí a zdrojem zisku velkého množství odborníků, podnikatelských subjektů a mnoha médií. Je tato nekalá technika, opravdu nepostižitelným nástrojem současné marketingové komunikace? Autoři tohoto semináře se domnívají, že nikoliv. Naopak, skrytá reklama je ve svých klasických podobách rozlišitelná nejen na základě citu a zkušenosti, ale také zcela exaktními vědeckými způsoby, které mohou být efektivně využity správními orgány a soudy. Hrozí tedy standardní praxi PR zánik možným důsledným vymáháním práva? Je snad zákaz skryté reklamy nutné liberalizovat, protože neodráží skutečné společenské cíle a potřeby? Má na úrovní právotvorné a zákonodárné činnosti vyšší prioritu informační ochrana spotřebitele nebo podpora trhu a ekonomického rozvoje Společenství? Co dnes determinuje výrazný rozvoj a kreativitu skrytých reklamních forem? Můžeme opravdu v budoucnu očekávat kriminalizaci reklamy zkrátka proto, že už se to už jinak nebude dát dělat? Budou státní dozorčí orgány členských států ES v této oblasti programově nečinné? Jak dlouho?
Nad tím vším se můžete společně zamyslet na semináři, na němž budou poprvé u nás širší veřejnosti představeny průběžné výsledky vědecko-výzkumné činnosti v této oblasti a který nepochybně vyvolá velmi rozporuplné reakce.
Seminář je určen zejména pro právní odborníky a speciality v oblasti reklamy a mediální komunikace, právní experty státních dozorčích orgánů a je vhodný také pro zástupce komunikačních agentur a médií.
Blok 1 - Teoretické základy tématu
- Teorie skryté reklamy.
- Problémy práva a praxe v této oblasti.
- Přehled skrytých reklamních forem a jejich specifická právní problematika: podprahová reklama, product placement, advertorial, testorial, web-ventorial, dissthefting, callthefting a moderní techniky reklamy – word of mouth marketing, virální marketing, key opinion leaders aj.
Blok 2 - Rozlišování a prokazování skryté reklamy
- Prokazování skryté reklamy podle jejích vnějších známek. Komplexní přehled tzv. advertorialových stop, jejich věcná podstata, třídění a průkaznost. Index průkaznosti skryté reklamy a metodika jeho určení. Metoda kvalifikovaného odhadu a její doplňkové použití.
Blok 3 - Praktická část a výběr zajímavostí
- Advertorial supportovaný reklamou + „hladový advertorial“ – nejzřetelnější bitevní pole teorie a praxe.
- Marketingové zakládání falešných občanských sdružení, nadací a satelitních vědeckých společností za účelem skryté reklamy. Úvod do tématu + ukázky zásadních realizačních chyb renomovaných komunikačních agentur.
- Skrytá reklama - fenomén marketingové komunikace budoucnosti?
- Diskuse, odpovědi na dotazy účastníků.