Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty
Agentura BOVA: Semináře, školení, kurzy - daně, právo, účetnictví
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Odborné publikace
Agentura Bova - Nakladatelství POLYGON: Kontakty

Právní aspekty reklamy

Obchodní a občanské právo (seminář)

Termín

Den/dny konání
Č. termínu
MístoObjednávky
25.05.2009
9.00 - cca 14.00
    —
9070

budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1
Novotného lávka 5, Praha 1

Detaily/doprava
Metrem trasa A: výstupní stanice Staroměstská, odtud pěšky směr Karlův most. Tramvají: na stanici Národní divadlo nebo náměstí Jana Palacha a dále pěšky směrem ke Karlovu mostu.
GPS: 50°5'7.496"N, 14°24'47.861"E

Mapa

Termín není aktuální

Lektor/lektoři

Doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.

docentka na Katedře obchodního práva Právnické fakulty Masarykovy univerzity, advokátka v LEGATO advokátní kancelář, Praha 2

Odborný program

Seminář je určen zejména pro reklamní agentury, obchodní společnosti, advokáty, soudce, podnikové právníky apod.

  • reklama podle obchodního zákoníku (nekalá reklama - podmínky generální klauzule nekalé soutěže, tzv. soudcovské skutkové podstaty nekalé soutěže týkající se reklamy – např. nepřiměřené formy lákání zákazníků, nepřiměřené obtěžování zákazníků, reklama parazitující na reklamním sloganu jiného soutěžitele, tzv. zvláštní skutkové podstaty nekalé reklamy - klamavá reklama, srovnávací reklama, právní prostředky ochrany proti nekalé reklamě, aktuální judikatura Nejvyššího soudu ČR)
  • reklama a občanský zákoník (ochrana osobnosti)
  • zákon o regulaci reklamy – obecné a zvláštní restrikce na reklamu, dozor nad dodržováním zákona
  • zákon o ochraně spotřebitele – tzv. nekalé obchodní praktiky
  • další veřejnoprávní předpisy vztahující se na reklamu
  • zvláštní druhy nedovolené reklamy – reklama skrytá, tzv. product placement, nevyžádaná reklama, reklama operující s nedovolenými motivy (motiv strachu, národnostní, rasové, erotické, náboženské prvky v reklamě apod.), podprahová reklama
  • tzv. sociální reklama – právní regulace a příklady z praxe
  • tzv. Etický kodex reklamy 2008
  • příklady z praxe – diskuze nad právně a eticky spornými reklamami a nad rozhodovací praxí Arbitrážní komise pro reklamu
  • právní aspekty reklamy v EU (směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES o klamavé a srovnávací reklamě – kodifikované znění, směrnice Evropského parlamentu a Rady o nekalých obchodních praktikách ve vztazích mezi podnikateli a spotřebiteli 2005/29/ES, směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/65/ES, kterou se mění tzv. televizní směrnice, stručný pohled na rozhodovací praxi Evropského soudního dvora)

Informace pro účastníky seminářů

nahoru

Nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.

Přihlášení

Odběr novinek

Odhlásit