Inventarizace majetku a závazků v organizačních složkách státu, územních samosprávných celcích a jimi zřizovaných příspěvkových organizacích v souladu s novelou zákona o účetnictví a prováděcí vyhláškou v roce 2009
Daně, účetnictví - nezisková sféra (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
21.05.2009 9.00 - cca 13.00 — 9049 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
Ing. Josef Podhorský
specialista na účetnictví organizačních složek státu, územních samosprávných celků, příspěvkových organizací, autor či spoluautor řady odborných publikací, auditor
Certifikace/Akreditace
Průběžné vzdělávání MV ČR
Seminář je akreditován Ministerstvem vnitra ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. jako průběžné vzdělávání.
Odborný program
Seminář je určen účetním a ekonomickým pracovníkům těchto organizací včetně vedoucích pracovníků účetních jednotek, kteří odpovídají za správné provedení inventarizací.
Jeho obsahem je výklad zásad provádění inventarizací v souladu s příslušnými právními předpisy se zřetelem na následující okruhy:
- Přípravné práce pro inventarizaci majetku a závazků
- Vliv nových právních předpisů platných od 1. 1. 2009 – novela zákona o účetnictví č. 304/2008 Sb.,
- Inventarizace v souladu se zákoníkem práce č. 262/2006 Sb. - § 254
- Třídění majetku a závazků pro potřeby inventarizace
- Řádná a mimořádná inventarizace a její příprava
- Povinnosti pro zahájení, průběh a vyhodnocení inventarizace
- Vysvětlení pojmů dokladová a fyzická inventarizace
- Činnost inventarizační komise a její odborné složení
- Inventarizační rozdíly (manko, schodek a přebytek) a jejich zúčtování
- Práce s potřebnými doklady (inventurní soupisy, inventarizační zápisy a jejich náležitosti)
- Nezávazný vzor inventarizační směrnice
- Diskuse a zodpovězení dotazů posluchačů