Zadávání veřejných zakázek v praxi
Další právní normy (seminář)
Termíny
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
08.04.2008 9.00 - cca 15.30 — 8110 |
Kongresové centrum Praha Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
27.05.2008 9.00 - cca 15.30 — 8111 |
Kongresové centrum Praha Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
JUDr. Jaroslava Sechterová
významná odbornice specializující se dlouhodobě na problematiku zadávání veřejných zakázek na ústředních orgánech státní správy, zejména v oblasti legislativy. V rozhodující míře se jako spoluautorka zákona č. 199/1994 Sb. přičinila o zakotvení právní úpravy zadávání veřejných zakázek v právním řádu ČR. Dalším významným počinem v její praxi bylo autorské zpracování návrhu zákona č. 40/2004 Sb., kterým se ke dni vstupu ČR do EU implementovaly do právního řádu ČR evropské zadávací směrnice. Rozsáhlé zkušenosti s aplikací právní úpravy zadávání veřejných zakázek získala rovněž v době výkonu kontrolní činnosti a po dobu svého působení v rozkladové komisi předsedy ÚOHS. O své zkušenosti se dlouhodobě podílí s odbornou veřejností svou publikační a lektorskou činností.
Odborný program
Seminář je určen především pro zadavatele veřejných zakázek, jimž má metodicky pomoci při aplikaci ustanovení zákona způsobem, který povede k získání nejvhodnější nabídky. Z tohoto důvodu bude seminář zaměřen především na přípravnou fázi zadávacích řízení, která má zásadní vliv na jejich úspěšnou realizaci, a to jak z hlediska splnění požadavků zadavatelů, tak z hlediska splnění požadavků zákona.
Z hlediska ustanovení zákona se bude výklad věnovat aplikaci ustanovení dispozitivních s ohledem na vymezení předmětu veřejné zakázky (např. stanovení kriterií hodnocení nabídek, požadavků na kvalifikaci dodavatelů, použití vhodného druhu zadávacího řízení). V souvislosti s tím bude upozorněno i na ustanovení kogentní, která musí zadavatel současně respektovat (např. zákaz dělení veřejné zakázky, stanovení minimální výše požadavků na kvalifikaci, zákaz zvýhodňování dodavatelů).
Výklad bude doplněn příklady z praxe s upozorněním na nejčastější chyby, kterých se zadavatelé dopouštějí. Část semináře bude rovněž věnována průběhu zadávacích řízení se zaměřením na nejvýznamnější etapy a na možnost vzniku chybného postupu. Součástí semináře bude také výklad problematických ustanovení zákona s ohledem na rozhodnutí a stanoviska ÚOHS vycházející z evropských zadávacích směrnic a judikatury.
- Úvod – shrnutí dosavadních zkušeností s aplikací zákona
- Postup zadavatele při vymezení předmětu veřejné zakázky v zadávací dokumentaci z hlediska dosažení sledovaných cílů a při dodržení zákazu dělení veřejné zakázky; možnosti zadání částí veřejné zakázky
- Stanovení kriterií hodnocení nabídek, použití kriteria nabídková cena a ekonomická výhodnost nabídky, stanovení dílčích kriterií v případě kriteria ekonomická výhodnost nabídky, zejména s ohledem na předmět veřejné zakázky
- Požadavky na kvalifikaci dodavatelů z hlediska zákona ve vazbě na požadavky zadavatele z hlediska obdržení nabídek od spolehlivých a kvalitních dodavatelů
- Volba vhodného zadávacího řízení, možnost uplatnění výjimek z působnosti zákona podle § 18, popř. § 19 a podmínky použití jednacího řízení bez uveřejnění
- Stanovení ostatních zadávacích podmínek z hlediska předmětu veřejné zakázky
- Použití rámcových smluv, zadávání veřejných zakázek na základě rámcové smlouvy, podmínky a možnosti použití opčního práva
- Požadavky zadavatele na zpracování nabídky, společná nabídka, subdodavatelé
- Způsob jednání zadavatele s dodavateli v průběhu zadávacích řízení, práva a povinnosti zájemců a uchazečů
- Zadávání veřejných zakázek malého rozsahu vyňatých z působnosti zákona
- Problematická ustanovení zákona a jejich výklad na základě praxe ÚOHS.
- Diskuse, odpovědi na dotazy účastníků
Pozn.: Seminář byl Českou komorou autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (ČKAIT) ohodnocen 1 bodem.