Zadávání veřejných zakázek v detailu - 2. tematické soustředění
(změny závazků ze smluv na veřejné zakázky uzavřených v zadávacích řízeních i mimo zadávací řízení, zadávání veřejných zakázek v dynamickém nákupním systému)
Obchodní a občanské právo (seminář)
Termín
| Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
|---|---|---|
| 03.02.2026 9.00 - cca 16.00 — 26007 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Lektor/lektoři
JUDr. David Raus, Ph.D.
předseda senátu Krajského soudu v Brně, vyučující na Právnické fakultě Masarykovy univerzity
Certifikace/Akreditace
Průběžné vzdělávání
Tento seminář je nabízen rovněž v rámci tzv. povinného průběžného vzdělávání úředníků ÚSC. Naše vzdělávací společnost je akreditována Ministerstvem vnitra ČR (číslo akreditace: AK/I-21/2024), jsme tudíž oprávněni poskytovat vzdělávání úředníků podle zákona č. 312/2002 Sb.
Cena
Vložné: 3490 Kč/osobu (cena včetně 21% DPH)
Oběd(y): 190 Kč/osobu (cena včetně 12% DPH, obědy nejsou povinnou součástí účastnického poplatku)
Odborný program
Seminář je součástí širšího cyklu čtyř na sebe navazujících tematických soustředění, jejichž obsahem bude detailní rozbor vybraných aktuálních problémů zadávání veřejných zakázek. Jednotlivá soustředění určená především pokročilejším zakázkářům proběhnou 20. 1. 2026, 3. 2. 2026, 3. 3. 2026 a 14. 4. 2026 a toto druhé soustředění se zaměří na dva okruhy otázek:
- Podstatné a nepodstatné změny závazků ze smluv uzavřených na veřejné zakázky
- Dodatečná nečekaná plnění a rozšíření či zúžení předmětu plnění podle pravidel obsažených v zadávacích podmínkách a bez těchto pravidel
- Výhrady změny plnění a změny dodavatele a způsoby promítnutí do existujících závazků ze smluv na veřejné zakázky
- Dodatky ke smlouvám a faktické změny obsahu závazků
- Zásahy do závazků v případech uzavření smlouvy v zadávacím řízení a mimo zadávací řízení
- Pravidla pro zavádění dynamických nákupních systémů
- Pravidla pro zařazování dodavatelů do zavedených dynamických nákupních systémů
- Zadávání v zavedených dynamických nákupních systémech
- Zakázané a nevhodné dynamické nákupní systémy
V rámci obou těchto okruhů bude vytvořen prostor pro komentář právní úpravy, seznámení se správní rozhodovací praxí a judikaturou českých soudů i Soudního dvora EU, řešení modelových situací a praktická doporučení, předpokládá se i vzájemná diskuse účastníků a výměna praktických zkušeností.
Třetí část soustředění – volná diskuse – bude věnována jakýmkoli dalším otázkám účastníků z oblasti zadávání veřejných zakázek. Předpokládá se (a bude velmi vítáno), že samotní přihlášení účastníci předem, s rozumným předstihem, své otázky položí prostřednictvím kancelar@bovapolygon.cz. Účastníci se mohou hlásit na všechna na sebe navazující tematická soustředění i jednotlivě na kterékoli z nich.
Pro usnadnění diskuse se předpokládá omezení počtu účastníků
Pozn.: Podle zákona o DPH je cena tohoto semináře pro účastníky z územně samosprávných celků osvobozena od DPH.





