Právní aspekty reklamy s důrazem na změny vyplývající z nového občanského zákoníku a na aktuální judikaturu a praxi
Obchodní, občanské a autorské právo (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
13.11.2013 9.00 - cca 16.00 — 13288 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
Doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
docentka na Katedře obchodního práva Právnické fakulty Masarykovy univerzity, advokátka v LEGATO advokátní kancelář, Praha 2
Odborný program
Seminář pro omezený počet posluchačů přináší výklad o právních mantinelech reklamy (v oblasti soukromoprávní i veřejnoprávní) doplněný širokou škálou příkladů právně či eticky sporných reklam z praxe (českých i světových) a aktuální judikaturou českých soudů (zejména Vrchního soudu v Praze a Nejvyššího soudu ČR) a Soudního dvora EU podle stavu k podzimu 2013. Důraz bude kladen na očekávané změny dané problematiky vyplývající z nového občanského zákoníku.
Seminář je určen zejména pro reklamní agentury, velké „hráče“ na trhu, ale i malé a střední podniky, advokáty, advokátní koncipienty, soudce, podnikové právníky, studenty právnických i marketingově zaměřených fakult, orgány veřejné správy a širokou odbornou veřejnost.
Z odborného programu semináře:
- tzv. obvyklé reklamní přehánění a superlativní reklama – kdy jde o přípustnou nadsázku v reklamě a kdy o nedovolené klamání?
- reklama a obchodní zákoník (nekalá reklama podle generální klauzule nekalé soutěže, zákonné skutkové podstaty nekalé reklamy - klamavá reklama, srovnávací reklama, aktuální judikatura českých soudů k podzimu 2013, změny, které přinese nový občanský zákoník)
- reklama a občanský zákoník (reklama a ochrana osobnosti fyzických osob a názvu a dobré pověsti právnických osob)
- reklama a autorský zákon (ochrana reklamy jakožto autorského díla)
- reklama a zákon o regulaci reklamy – obecné a zvláštní restrikce na reklamu (např. reklama na alkohol, tabákové výrobky, humánní léčivé prostředky, zbraně, pohřební služby atd.)
- reklama a zákon o ochraně spotřebitele – tzv. nekalé obchodní praktiky (klamavé a agresivní obchodní praktiky včetně tzv. černé listiny)
- další veřejnoprávní předpisy vztahující se na reklamu (tiskový zákon, zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, zákon o spotřebitelském úvěru atd.)
- zvláštní případy nedovolené reklamy – reklama skrytá (včetně problematiky tzv. product placement), podprahová reklama, nevyžádaná reklama, reklama operující s nedovolenými motivy (motiv strachu, národnostní, rasové, erotické, náboženské prvky v reklamě apod.), specifika reklamy zaměřené na děti
- tzv. sociální (nekomerční) reklama – její limity a meze
- tzv. Etický kodex reklamy (jeho specifika a rozpory ve vztahu k právní úpravě), rozhodovací praxe Arbitrážní komise Rady pro reklamu a její význam
- příklady (videa) z praxe – diskuse nad právně a eticky kontroverzními reklamami z České republiky i ze světa
- aktuální judikatura českých soudů v oblasti reklamy
- právní aspekty reklamy v EU (včetně rozhodovací praxe Soudního dvora EU)