Inventarizace majetku a závazků v organizačních složkách státu, územních samosprávných celcích a jimi zřizovaných příspěvkových organizacích v souladu se zákonem o účetnictví a novou prováděcí vyhláškou v roce 2012
Daně, účetnictví - nezisková sféra (seminář)
Termín
Den/dny konání Č. termínu | Místo | Objednávky |
---|---|---|
20.09.2012 9.00 - cca 13.00 — 12284 |
budova ČS VTS, Novotného lávka 5, Praha 1 Detaily/doprava |
Termín není aktuální |
Lektor/lektoři
Ing. Josef Podhorský
specialista na účetnictví organizačních složek státu, územních samosprávných celků, příspěvkových organizací, autor či spoluautor řady odborných publikací, auditor
Certifikace/Akreditace
Průběžné vzdělávání MV ČR
Seminář je akreditován Ministerstvem vnitra ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. jako průběžné vzdělávání.
Odborný program
Seminář je určen účetním a ekonomickým pracovníkům výše uvedených organizací včetně vedoucích pracovníků účetních jednotek, kteří odpovídají za správné provedení inventarizací.
Jeho obsahem je výklad zásad provádění inventarizací v souladu s příslušnými právními předpisy se zřetelem na následující okruhy:
- Přípravné práce pro inventarizaci majetku a závazků.
- Vliv nových právních předpisů platných od 1. 1. 2012, zejména výklad zákona č. 563/1991 Sb. o účetnictví včetně novely zákona o účetnictví ve vztahu k inventarizacím
- Výklad novely vyhlášky č. 410/2009 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o účetnictví
- Výklad vyhlášky č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků, (zejména prvotní, rozdílovou a dodatečnou činností prováděnou podle vyhlášky)
- Provádění inventarizační činnosti v souladu se zákoníkem práce
- Průběžná inventarizace
- Vysvětlení nových pojmů pro inventarizační činnost
- Informace o nových právních předpisech v oblasti inventarizace
- Řádná a mimořádná inventarizace a její příprava v souladu s vyhláškou
- Povinnosti pro zahájení, průběh a vyhodnocení inventarizace
- Vysvětlení pojmů dokladová a fyzická inventarizace
- Činnost inventarizační komise a její odborné složení
- Inventarizační rozdílová činnost (manko, schodek a přebytek) a jejich zúčtování
- Výklad nejčastějších chyb zjištěných při kontrolách a jejich řešení včetně okamžiku zúčtování inventarizačních rozdílů tj. manka, schodku a přebytku
- Práce s potřebnými doklady (inventurní soupisy, inventarizační zápisy a jejich náležitosti)
- Nezávazný vzor inventarizační směrnice v souladu s novou vyhláškou
- Diskuse a zodpovězení dotazů posluchačů
Pozn.: Podle zákona o DPH je cena tohoto semináře pro účastníky z územně samosprávných celků osvobozena od DPH